S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "OK" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.

L'Oréal kúpil LOGOCOS. Globálny rast BIO alebo sklamanie?

03.08.2018

L'Oréal kúpil LOGOCOS. Globálny rast BIO alebo sklamanie?

Až doteraz sme si nemysleli, že bude potrebné, aby sme reagovali na viaceré podnety z virtuálneho sveta sociálnych sietí. Takýchto podnetov a “ duchaplných“ myšlienok si človek užije denne, či už v je to prostredí sociálnych sietí alebo aj na svojom pracovisku a vo svojom okolí. Pokým tieto názory konkurenčného či fanúšikovského prostredia boli doteraz viac – menej neškodné, nemali sme za potrebné, do nich nejako zasahovať. Veď predsa každý má právo na svoj názor a môže sformulovať svoje myšlienky ako uzná za vhodné. Zároveň je v tejto slobode slova, ale aj jedno veľké obmedzenie a z neho plynúce následky. Za všetko, čo sa verejne napíše alebo povie, si každý nesie plnú zodpovednosť. Ale niekedy už pohár trpezlivosti pretečie a veci nechcete nechať bez povšimnutia.

Nebudeme popierať že, keď sme v stredu podvečer na stránke agentúry Reuters objavili tlačovú správu o tom, že L´Oréal kúpil Logocos, že sme sami neboli šokujúco prekvapení touto správou. A priznávame, že od vtedy tú správu spracovávame a sami hľadáme odpovede na množstvo otázok, ktoré priniesla a snažíme sa chápať význam toho, čo predaj spoločnosti Logocos prináša. Sú vôbec hodnoty výrobcu prírodnej kozmetiky zlúčiteľné s hodnotami tak gigantického kozmetického koncernu akým L´Oréal nesporne je? Je hospodársky úspech dôležitejší? Môže takáto synergia prinášať pre samotného spotrebiteľa niečo pozitívne alebo nie?

Prečo považujeme za nevyhnutné vyjadriť svoj názor?

Aby sme prešli ku konkrétnej situácii, je potrebné uviesť niekoľko dôležitých a vecných faktov: 

1.augusta vydal gigantický svetový koncern L'Oréal tlačovú správu o tom, že kúpil nemeckú spoločnosť LOGOCOS, ktorá vyrába výhradne bio a prírodnú certifikovanú kozmetiku. Do portfólia značiek LOGOCOS patria známe značky ako LOGONA, SANTE, NEOBIO, FITNE, HELIOTROP a všetky z nich sa môžu hrdiť svetovo uznávanými certifikátmi a striktnými certifikačnými pravidlami, ktoré dohliadajú nielen na čistotu, kvalitu a pôvod použitých ingrediencií, ale aj na podmienky výroby a jej ekologickosť, rovnako tak aj na trvalú udržateľnosť.

Dôvod, prečo L'Oréal kúpil túto spoločnosť a konkrétne značky LOGONA a SANTE, je podľa ich slov, cieľ rozšíriť predaj produktov nemeckej spoločnosti na medzinárodnej úrovni, a to najmä v Západnej Európe. Prečo sa však rozhodli práve pre bio a prírodnú kozmetiku? Už niekoľko posledných rokov sa totiž L'Oréal snaží priniesť na trh produkty s rastlinným zložením, pretože cítia tlak samotných zákazníkov, ktorí stále viac a viac hľadajú nekonvenčnú, nechemickú, nesyntetickú a najmä zdraviu neškodiacu kozmetiku. Doteraz však žiadna z ich línií nebola čisto prírodná a v certifikovanej bio kvalite. Táto snaha vyústila napríklad aj do výroby vegánskej kozmetickej značky Sanoflore a tiež do snahy pestovať v Indii rastliny (henna, indigo, cassia) do farieb na vlasy značky Botanea. Mali by ste tiež vedieť, že toto nie je prvý prípad, kedy L'Oréal kúpil značku bio kozmetiky. Vlastnil už aj britskú značku The Body Shop, ktorá je jedným z priekopníkov etickej a prírodnej kozmetiky, ale neskôr ju predal brazílskej Natura Cosmeticos. Vlastní napríklad aj značku Kiehl´s s lekárenskou tradíciou a s vysokou koncentráciou prírodných zložiek.
1. augusta tiež L'Oréal vyhlásil, že predložil ponuku na kúpu Societe des Thermes de la Roche-Posay, na termálny prameň a kúpele, ktoré sa od roku 1921 špecializujú na liečenie dermatologických chorôb. Vlastnia tiež rovnomennú značku La Roche-Posay, ktorá sa špecializuje na potreby citlivej pleti.

Prezident L'Oréal divízie spotrebiteľských výrobkov Alexis Perakis-Valat vyhlásil: Logocos prináša do divízie dve autentické a certifikované prírodné značky, ako aj jedinečné odborné znalosti ako celosvetový priekopník na trhu organickej krásy. V súlade so stratégiou spoločnosti L'Oréal, táto akvizícia posilňuje pozíciu divízie na jednu z dnešných vzostupných trendov v oblasti krásy. (voľne citované)
Generálny manažér L'Oréal Nemecko Fabrice Megarbane tiež vyhlásil: L'Oréal Nemecko je nadšené zo získania znalostí v oblasti prírodnej kozmetiky na trhu, kde je túžba po tom, aby sa znalosťami a kvalitou zaradili medzi tie s najvyššou úrovňou v Západnej Európe. (voľne citované)
Táto transakcia by mala byť ukončená v priebehu niekoľkých mesiacov, spoločnosť plánuje prinášať Logocos produkty na medzinárodnom trhu.

Prečo sa to vlastne stalo?

Opäť zopár faktov...spoločnosť Logocos Naturkosmetik bola založená ešte v roku 1978 v Hanoveri, zamestnáva približne 340 ľudí a v roku 2017 dosiahol jej predaj na trhu hodnotu 59 miliónov EUR v Nemecku a vo vybraných európskych krajinách. Vystáva tak otázka – bol predaj potrebný? Jednoznačnú odpoveď nepoznáme...nevlastníme v tejto spoločnosti žiadne akcie a nerozhodujeme o tom, čo sa udeje. A udialo sa to bez nášho vedomia a my s tým už nič nespravíme. Lenže, povedzme si na rovinu, máte pocit, že keď ide o etickú, certifikovanú alebo hoci aj o necertifikovanú, ale čistú, ekologickú, vegánsku, bio alebo prírodnú kozmetiku, že aj tak stále nejde len o biznis?

Nezáleží na tom, či ide o veľkého európskeho výrobcu alebo o malého výrobcu s ručnou výrobou. Zložme si ružové okuliare a úprimne si priznajme, že ide o trh, dopyt, predaj, nákup a zisk. A ten zisk je v neposlednom rade, zrejme žiadny výrobca nevyrába svoje produkty bez toho, aby za ne nechcel dostať zaplatené.

  • Z čoho by potom ďalej vyrábal svoje produkty?
  • Poznáte niekoho u koho by ste “nakupovali“ zadarmo, pretože to robí len z čistej lásky?
  • To potom znamená, že všetci, ktorí za svoje produkty pýtajú peniaze, nie sú etickí a nemyslia na konečného spotrebiteľa (či už ide o výrobcu alebo predajcu)?
  • A čo tvrdenia, že ide len o biznis a že sa LOGOCOS zapredal, že koncern ako L'Oréal nemohol kúpiť túto spoločnosť úprimne, pretože vyrába len chemickú a neetickú kozmetiku?
  • Že vidina peňazí je zelenšia ako zákazník a že prioritou je zisk?

Pravda je taká, že zisk je prioritou vždy!!! Pretože bez neho to nemá zmysel, bez neho nemôžete inovovať, pokročiť vo vývoji, zlepšiť kvalitu a upravovať cenu výsledného produktu.
Niektoré rozhodnutia sa javia ako nepopulárne a nepochopiteľné, a áno, mnohí ich ani nepochopia a rovno ich odsúdia. Je to každého osobná voľba, ale niekedy treba prinášať obete a len za cenu týchto obetí sa dá rásť a rozvíjať sa. Stojí za to, aby veľké spoločnosti kupovali tie menej udržateľné spoločnosti a tým ich posilnili? Alebo by tie menšie spoločnosti mali zostať za každú cenu nezávislé?

Ako možno šíriť nepotvrdené informácie a svoje domnienky, bez overenia si aspoň zopár základných faktov? Prečo si myslieť, že prírodná kozmetika by mala byť tvorená len ľuďmi, ktorí ju robia od srdca? To sú, na základe tohto uvažovania, iní výrobcovia a nepýtajú si peniaze, za to, čo vyrobia? Majú väčší rešpekt k prírode, k ekológii a konečnému spotrebiteľovi? Alebo používajú lepšie suroviny na výrobu a preto sú ich výrobky drahšie a kvalitnejšie?

To už hádam pochopil každý spotrebiteľ, že z ceny výrobku sa nedá určiť jeho kvalita. Väčší výrobca si môže dovoliť nižšiu cenu, pretože predáva neporovnateľne viac kusov a spotrebuje neporovnateľne väčšie množstvo surovín a vyrokuje si ich priaznivejšie ceny ako lokálny výrobca. A to, že sa výrobky predávajú v drogérii, tiež nič nehovorí o ich kvalite. V posledných mesiacoch ste asi postrehli, že vo veľkej nemeckej sieti drogérií, značne rozšírenej aj na Slovensku, pribúda čoraz viac značiek bio a prírodnej kozmetiky. A nielen tých zahraničných, ale aj našich lokálnych. Čiže touto logikou, by mali byť aj tieto lokálne značky “len drogérkové“ a teda nepoužívajú dostatočne kvalitné suroviny, majú len prijateľnú cenu a nepredstavujú žiaden luxus pre našu krásu?

Jedna z najväčších kritík, mnohých používateľov kozmetiky Logona a Sante, ku ktorej sa aj my prikláňame je, že L'Oréal uskutočňuje s niektorými výrobkami alebo zložkami experimenty a testovanie na zvieratách. Pričom ani samotný L'Oréal tieto obvinenia nepopiera. Značky Logona a Sante sú však maximálne „cruelty free“ a väčšina z nich aj „vegan“ bez použitia živočíšnych zložiek v zložení. Sociálne siete a oficiálne profily dotknutých prírodných kozmetických značiek zaplavili nespočetné kritiky a otázky spotrebiteľov, či obľúbené prírodné značky budú aj naďalej vyrábané "bez krutosti" a zostanú vegánske a či dôvera ešte má cenu? Je však nepravdepodobné očakávať, že sa niečo zmení v samotných výrobkoch v dôsledku spolupráce s L'Oréal. Certifikovaná prírodná kozmetika zostáva certifikovaná a naďalej musí spĺňať prísne kritériá certifikátov, ktoré jej boli udelené, čo znamená, že aj naďalej bude zachovaná vysoká bio kozmetická úroveň a takáto kozmetika je určite lepšia ako ktorákoľvek konvenčná alternatíva.

Aby to bolo fér, uvádzame aj voľne parafrázované vyjadrenie zakladateľa spoločnosti LOGOCOS - vízia Hansa Hanzela sa stala skutočnosťou a prírodná kozmetika sa stala stredobodom pozornosti našej spoločnosti. Spotreba založená na hodnotách je pre ľudí stále dôležitejšia, rovnako ako aj udržateľnosť, ktorá sa stala významným kritériom správania sa pri nákupe. Trh naďalej rastie a tempo zmien sa neustále zvyšuje. Vyvíjame veľké úsilie na to, aby sme aj naďalej plnili svoju úlohu hnacej sily tohto odvetvia. S L'Oréal máme skvelú príležitosť pokračovať v tvorbe zmien s našimi veľkými značkami a priniesť jedinečnú odbornosť ako globálny priekopník prírodnej kozmetiky skupine L'Oréal. S heslom “Pre lásku k prírode“ - LOGOCOS vždy trval na prírodnej kozmetike najvyššej kvality.

Na záver môžeme skonštatovať, že každý má právo na svoj názor, každý má právo slobodnej voľby a každý nech sa podľa toho aj zariadi. Po preštudovaní množstva reakcií na sociálnych sieťach oficiálnych profilov značiek Logona a Sante, LOGOCOS však neplánuje meniť svoje zloženie a znižovať kvalitu svojich výrobkov. Práve naopak, je to príležitosťou pre ich rast a rozvoj. Ich produkty sú tu už 40 rokov!!! 40 rokov, za ktorými treba hľadať roky pokusov, výskumu a tvorenia. Nepopierateľnú odbornosť 40 ročnej práce. Oni sami boli inšpirovaní a zároveň inšpirujú iných, aby vyrábali prírodné produkty. A my budeme pozorne sledovať, ako sa budú ich značky vyvíjať a naše následné kroky budeme uskutočňovať podľa situácie, aká nastane. To vám môžeme sľúbiť už teraz. A možno cesta, ktorú Logocos zvolil je pre budúcnosť smerovania celého kozmetického priemyslu oveľa pozitívnejšia a zelenšia ako to na prvý pohľad vyzerá. Ak BIO už stojí v záujme aj tých najväčších, možno práve tie malé každodenné kroky, ktoré my spotrebitelia svojou zelenou voľbou prinášame, konečne začali hýbať svetom, a že dnes už zelená má skutočne ZELENÚ!!!

autor: idunnashop.sk, foto: pixabay.com

Rubriky blogu

BIO blog idunnashop.sk

...tvoríme v súlade s prírodou. Čerpáme z nej námety a tiež aj prírodné poklady v podobe surovín potrebných na výrobu domácej kozmetiky a iných receptov. Nájdete tu inšpirujúce témy a tipy pre zdravie a krásu, rady do eko domácnosti, recenzie bio kozmetiky, informácie o bylinkách a ich využití, či zdravé recepty do jedálnička. Bio magazín pre zdravší a zelený život.

Pripravované články

 

ARNIKA HORSKÁ skrášľuje alpské lúky i pokožku

 

Copyright

idunnashop.sk©2023 Všetky práva vyhradené. Články a fotografie v našom BIO magazíne sú autorské alebo pochádzajú z uvádzaného zdroja. 

Pravidlá a upozornenia

Články v našom BIO magazíne sú založené na subjektívnom názore a skúsenostiach, Vaša osobná skúsenosť môže byť iná. Články a odporúčania v nich majú len informatívny charakter, nereprezentujú overené medicínske postupy a odporúčania. Ich aplikovanie zvážte na Vašu osobnú zodpovednosť, prípadne prekonzultujte svoj zdravotný stav s ošetrujúcim lekárom. Informácie sú prevzaté od výrobcov jednotlivých produktov a z overených zdrojov dostupných v odbornej literatúre a na internete.

ZDZiM2Q